דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לראיון עבודה בהייטק 

מאת    [ 17/06/2012 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 2068 פעמים ]

תחום ההייטק מושך רבים לעסוק בו, בגלל כמה סיבות: היוקרה המקצועית, תנאי השכר המצוינים והאופק המבטיח לקידום מקצועי וניהולי. כדי להתקבל לעבודה בתחום, יש צורך לעבור ראיון עבודה ופעמים רבות- יותר מראיון אחד בכל חברה. קבעו לכם ראיון עבודה בחברת הייטק? הטיפים שלפניכם יסייעו לכם לצלוח את הראיון הזה בשלום.  

הכנה מנטאלית
אם אתם מתרגשים לפני הראיון או מעט לחוצים- אל תיבהלו. מדובר בתחושה טבעית בהחלט. כל אדם הנמצא בשעת מבחן במשהו בו הוא משתוקק להצליח- יהיה נרגש ולחוץ מעט. מאידך, אם ככל שהראיון מתקרב אתם חשים בלחץ נפשי הולך ומתעצם או בסימני חרדה, התייעצו עם איש מקצוע מתחום הפסיכותרפיה (פסיכולוג קליני או עובד סוציאלי קליני) או אפילו מאמן אישי או חבר טוב. שיחה טובה עם פרטנר שבאמת מבין אתכם, תעזור מאוד לשחרר לחצים נפשיים ולהבין שאחרי הכול "השד אינו נורא כל כך".
 

איסוף חומר רקע על החברה ותחום עיסוקה
מכירים את הפתגם "ידע הוא כוח"? עניין זה נכון גם במקרה של ראיון עבודה. לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה, חיוני שתקראו חומר רקע על המעסיק וגם על התחום בו הוא פועל. בצורה כזו, תוכיחו למראיין שאתם בקיאים בתחום עיסוקה של החברה ומגלים מוטיבציה להשתלב בה. למשל, אם סיימתם לימודי מחשבים ואתם מגיעים לראיון בחברה העוסקת בהקמת בסיסי נתונים, חפשו באינטרנט חומר רקע רלוונטי ולימדו את התחום לעומק (עד כמה שניתן, במגבלות הזמן). לצורך הדוגמה שהבאנו, מומלץ שתדעו מהם בסיסי נתונים וכיצד הם פועלים, מהו בדיוק תחום עיסוקה של החברה המראיינת אתכם, מיהם המתחרים שלה, מהם מוצרי הדגל שלה ומה ייחודם, מיהם הלקוחות שלה ועוד. כמו כן, חפשו בגוגל חדשות הקשורות לחברה, הודעות שהחברה הוציאה לעיתונות וכדומה. אין מראיין שלא יתרשם ממועמד המפגין בקיאות מקצועית ועובדתית מעין זו.
 

סימולציות מקדימות
דרך מצוינת להתכונן לראיון עבודה, בכל חברה שהיא, היא באמצעות עריכת סימולציות (הדמיות). כדי לעשות זאת, הזמינו אליכם חבר או שניים וערכו עימם מספר סימולציות של הראיון. חשבו על שאלות שעלולות לצוץ בראיון העבודה ובקשו מהחבר לשאול אתכם. דוגמאות לשאלות כאלו: איזה קורסי מחשבים למדת? מהן ציפיות השכר שלך? מהן התכונות החזקות והתכונות החלשות שלך? מדוע עזבת את מקום העבודה הקודם שלך? וכדומה. ככל שתערכו יותר סימולציות, התשובות שלכם תשתפרנה וגם תרגישו מוכנים ורגועים יותר לקראת הראיון. בסיום הסימולציות, כדאי גם להקשיב למשוב שנותן לכם החבר. הוא עשוי להצביע בפניכם על התרשמויות שקיבל, שמן הראוי לשפר (למשל: רמה מסוימת של חוסר ביטחון או לחץ שאתם מפגינים, תחושה שאינכם כנים במתן תשובה מסוימת ועוד).
 

ציון קשרים וממליצים
בכל ראיון, הקפידו לציין אנשי מקצוע שיכולים להמליץ עליכם. למשל, אם אתם מנסים להתקבל לתפקיד מנהל רשתות תקשורת, ציינו שמדריך קורס MCITP יכול להעיד על כישוריכם. לחילופין, אם אתם מעוניינים במשרת מנהל תקשורת נתונים, ציינו כמה אנשי מקצוע שסיימו קורס סיסקו, היכולים להעיד על היכולות והידע שלכם. בנוסף, אם אתם מכירים בעלי תפקידים העובדים אצל המעסיק, אל תתביישו לציין זאת, גם אם לא נשאלתם על כך ישירות. קשרים מסוג זה יכולים רק לעזור לכם.
 

הקשבה פעילה למראיין
היזהרו לא להפליג בדיבורים, על חשבון ההקשבה. הקשיבו למראיין בתשומת לב. הקשבה פעילה כזו תסייע לכם לא רק לתת תשובות ענייניות (היינו- בדיוק על מה שנשאלתם) , אלא גם לחוש את התרשמויות המראיין ולהגיב עליהן בהתאם. למשל, אם המראיין משדר חוסר סבלנות כאשר אתם נוטים להאריך בדברים, תוכלו להגיב מיידית במתן תשובות מתומצתות יותר. לחילופין, אם המראיין מפגין סימני עייפות או חוסר ריכוז תוך כדי הראיון, הציעו להמשיך את הראיון אחרי הפסקת קפה קצרה.  

הפגנת מתינות ואיפוק
במהלך הראיון, הפגינו מתינות ואיפוק והימנעו ככל האפשר מתגובות ספונטאניות, קיצוניות או מתלהמות. למשל, אם זה עתה סיימתם קורס טכנאי מחשבים והמראיין מציע לכם שכר שהוא לטעמכם נמוך מדי - אל תצאו מכליכם. פשוט בקשו לדעת אם זהו אכן השכר המקובל לבוגרי הקורס ואם כן- כיצד ניתן יהיה לשפר אותו.   

הימנעות מהשמצות 
ככלל, השמצות אינן משאירות רושם טוב אצל המראיין ויכולות רק להזיק לכם. ככל שההשמצות מופגנות ובוטות יותר, כך אתם מסתכנים יותר בכישלון בראיון העבודה. לעומת זה, מותר בהחלט להעביר ביקורת, בתנאי שדבר זה נעשה בצורה מרומזת, עדינה ובלתי מתלהמת. כך למשל, גם אם הבוס לשעבר פיטר אתכם, אין טעם להשמיץ אותו או לכנותו בכינויי גנאי, שכן עניין זה עשוי להיות לכם לרועץ בראיון העבודה.

מכללת IITC מציעה קורסי לימודי מחשבים במגוון מסלולים לבחירה. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים, קבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב